Vanlige spørsmål og svar!

Vi i Engrosnett tilbyr sending via Posten til vår kunder utenfor Bergen og omegn. Les videre for å finne mer informasjon om behandlingstid, hvor er pakken min, sporingsnummer og annet:

Hva er leveringstiden?

Vi sender pakker kontinuerlig og så fort vi klarer gitt at ordren ikke har utsolgte varer eller bestillingsvarer i seg. Normalt sett vil behandlingstid vil være 1-3 virkedager. Normal sendings tid for Bring er 1-3 virkedager. Dette betyr at pakker som regel er framme innen 6 virkedager. Avkuttet på en virkedag er klokken 11:00. Bestiller man derfor etter 11:00 vil det i utgangspunktet ta en ekstra dag.

Hvorfor mangler jeg varer på ordren min?

Dette er noe vi prøver å unngå, men i noen tilfeller kan det skje at en vare akkurat har blitt utsolgt og vi venter på oppfylling. I noen uheldige tilfeller, vil oppfyllingen være manko. Dette er veldig uheldig for da får vi ikke fylt opp ordren din. Vi sender resten av varene. Det er også mulig å bestille en vare som er markert utsolgt i nettbutikken. Ordren din kan bli sendt uten denne varen.

Hva betyr bestillingsvare?

Bestillingsvarer er varer som blir bestilt inn etter forespørsel. Noen bestillingsvarer kan ta til 2-3 ukers tid og noen ganger lengre. Ordren blir i utgangspunktet holdt igjen med mindre annet er avtalt.

Når får jeg pengene tilbake?

Når du betaler med kort hos oss gjennom Vipps eller Klarna blir det betalte beløpet reservert på din bankkonto. Det vil si at hvis vi reduserer ordren eller refunderer vil ikke du nødvendigvis se et innkommende beløp. Det du vil se er at betalingen har forsvunnet fra historikken din og at det reserverte beløpet ikke lengre er utilgjengelig for bruk.

Jeg hentet ikke pakken på postkontoret!

Når du ikke henter pakken på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss og kunden må betale en returavgift på 350 kr + tur/retur porto. Ved betaling via Klarna eller Vipps vil betlingen bli refundert. Deretter vil det bli sendt en ny faktura med de riktige gebyrene og eventuelt varer som ikke kan refunderes / angres.

Hvordan kan jeg velge å hente på deres lager?

For å få opp valget om å hente hos oss i utsjekken må du benytte en leveringsadresse i Bergen og omegn. Faktura adressen kan fortsatt være hvor som helst i landet. Om du ønsker kan du benytte vår adresse som leveringsadresse.

Hvilken transport benytter dere?

Vi sender med Bring til hele Norge og tilbyr pakke til hentested for 100kr, pakke hjem for 200kr og pakke til bedrift for 250kr. Fri frakt til hentested over 1500.

Hva er ordrestatusen min?

Hei, hvis du har fått ordrebekreftelse, er ordrestatusen din "mottatt". Dette betyr at vi arbeider med å fylle, bestille, pakke og sende ordren din. Når du får sporingsnummer på epost / sms, er ordrestatusen din "sendt". Dette betyr at pakken er på vei til deg. Hvis du ikke har mottatt sporingsnummer innen 7 virkedager, send oss gjerne en mail ved å svare på ordrebekreftelsen din.

En vare er ødelagt i sendingen min!

Kontakt oss på mail umiddelbart. Send bilder (som vedlegg) av hele forsendelsen og selve varene på mail som et svar på ordrebekreftelsen din. I mailen lager du en liste med de ødelagte varene og skriver du om du vil ha ny vare eller redusert betaling. Noen ganger er vi tom for varen, og i dette tilfellet vil du få refundert beløpet for den ødelagte varen.

Hvorfor tar min ordre lengre tid?

Det hender at pakken tar lengre tid, dette kan være grunnet en vare som er på vei til lager, eller eventuelle feil. I tider med stor pågang vil det ta lengre tid. I mange tilfeller ligger det en bestillingsvare i ordren. Bestillingsvarer kan ofte ta uker å få på lager. Det hender at disse varene blir strøket på grunn av reservasjonstiden på betalinger.

For generelle henvendelser og spørsmål urelatert til ordren din kontakter du oss her.