Hva er leveringstiden?
Vi sender pakker kontinuerlig og så fort vi klarer gitt at ordren ikke har utsolgte varer eller bestillings varer i seg. Normalt sett vil behandlingstid vil være 1-3 virkedager. Normal sendings tid for Bring er 1-3 virkedager. Dette betyr at pakker som regel er framme innen 3-6 virkedager. Avkuttet på gjeldende virkedag er klokken 11:00. Bestiller man derfor etter 11:00 vil det i utgangspunktet ta en ekstra dag.
Hvorfor mangler jeg varer på ordren min?
Dette er noe vi prøver å unngå, men i noen tilfeller kan det skje at en vare akkurat har blitt utsolgt og vi venter på oppfylling. I noen uheldige tilfeller, vil oppfyllingen være manko. Dette er veldig uheldig for da får vi ikke fylt opp ordren din. Vi sender resten av varene. Det er også mulig å bestille en vare som er markert utsolgt i nettbutikken. Ordren din kan bli sendt uten denne varen.
Hva betyr bestillingsvare?
Bestillingsvarer er varer som blir bestilt inn etter forespørsel. Bestillings varer vil i utgangspunktet ta ca. 1 til 2 uker ukers tid å få på lager og noen ganger lengre. Ordren blir holdt igjen med mindre annet er avtalt med kunden.
Når får jeg pengene tilbake?
Når du betaler med kort hos oss gjennom Vipps eller Klarna blir det betalte beløpet reservert på din bankkonto. Det vil si at hvis vi reduserer ordren eller refunderer vil ikke du nødvendigvis se et innkommende beløp. Det du vil se er at betalingen har forsvunnet fra historikken din og at det reserverte beløpet ikke lengre er utilgjengelig for bruk.
Jeg hentet ikke pakken på postkontoret og har ikke blitt refundert?
Dersom du ikke henter pakken på postkontoret og pakken automatisk blir sendt i retur til oss vil ikke pakken bli oppdaget som en retur. Pakken blir derfor ikke behandlet med mindre du kontakter oss. Dersom du som mottaker forholder deg passiv og lar pakken gå i retur automatisk påfølger det retur avgift på 350 kr + tur/retur porto. Ved betaling via Klarna eller Vipps vil betalingen bli refundert. Deretter vil det bli sendt en ny faktura med de riktige gebyrene og eventuelt varer som ikke kan refunderes / angres.
Hvordan kan jeg velge å hente på deres lager?
For å få opp valget om å hente hos oss i utsjekken må du benytte en leveringsadresse i Bergen og omegn. Faktura adressen kan fortsatt være hvor som helst i landet. Om du ønsker kan du benytte vår adresse som leveringsadresse.
Hvilken transport benytter dere?
Vi sender med Bring og Nor Lines til hele Norge og tilbyr pakke til postkasse, hentested, pakke hjem og pakke til bedrift. Hvilken leverings alternativer som er tilgjengelig avhenger av vekt og størrelse på din bestilling. Ta forbehold om at større ordrer gjerne sendes på pall til dør uavhengig av ønsket leveringsalternativ.
Sendes kjølevarer og frysevarer temperaturkontroller?
Både kjølevarer og frysevarer sendes på bil uten kontrollert temperatur, på kundens risiko. Denne typen mat regnes som mat som forderver fort og kan ikke angres. Frysevarer vil tine under veis og kan ved sending anses som en tørrvare. Kjølevarer vil sjeldent bli dårlig av noen få dager på veien. Om sommeren eller ved høye temperaturer vil selvsagt slike varer forderve raskere.
Hva hvis en vare er ødelagt?
Kontakt oss på mail umiddelbart. Send bilder (som vedlegg) av hele forsendelsen og selve varene som er skadet som et svar på ordrebekreftelsen din. I mailen lager du en liste med de ødelagte varene og skriver du om du vil ha ny vare eller redusert betaling. Noen ganger er vi tom for varen, og i dette tilfellet vil du få refundert beløpet for den ødelagte varen.
Hvorfor tar min ordre lengre tid?
Det hender at pakken tar lengre tid, dette kan være grunnet en vare som er på vei til lager, eller eventuelle feil. I tider med stor pågang vil det ta lengre tid. I mange tilfeller ligger det en bestillingsvare i ordren. Bestillingsvarer kan ofte ta uker å få på lager. Det hender at disse varene blir strøket på grunn av reservasjonstiden på betalinger.
Vi er rask på mail, send oss gjerne spørsmål om varer eller din ordre. Husk ordrenummer!