Vanlige spørsmål og svar!

Vi i Engrosnett tilbyr sending via Posten til vår kunder utenfor Bergen og omegn. Les videre for å finne mer informasjon om behandlingstid, hvor er pakken min, sporingsnummer og annet:

Hva er leveringstiden?

Vi sender pakker kontinuerlig og så fort vi klarer. Normal behandlingstid vil være 1-4 virkedager (man-fre). Normal sendingstid for Posten er 1-4 virkedager (man-lør). Dette betyr at pakker som regel er framme innen 8 dager.

Hvorfor mangler jeg varer på ordren min?

Dette er noe vi prøver å unngå, men i noen tilfeller kan det skje at en vare akuratt har blitt utsolgt og vi venter på oppfylling. I noen uheldige tilfeller, vil oppfyllingen være manko. Dette er veldig uheldig for da får vi ikke fylt opp ordren din. Vi sender resten av varene.

Når får jeg pengene tilbake?

Når du betaler med kort hos oss gjennom Vipps eller Klarna blir det betalte beløpet reservert på din bankkonto. Det vil si at hvis vi reduserer ordren eller refunderer vil ikke du nødvendigvis se et innkommende beløp. Det du vil se er at betalingen har forsvunnet fra historikken din og at det reserverte beløpet ikke lengre er utilgjengelig for bruk.

Jeg hentet ikke pakken på postkontoret!

Når du ikke henter pakken på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss og kunden må betale en returavgift på 350 kr + retur porto. Vi belaster dette enten gjennom Klarna, Vipps eller bankkortet som ble benyttet.

Hvis pakken din ikke har ankommet innen 8 dager OG du ikke har fått sporingsnummer fra posten OG du ikke har fått informasjon på mail: Sender du oss gjerne en mail på post@engrosnett.no med en kopi av din ordrebekreftelse, så skal vi svare deg så fort som mulig hva som er problemet. Vi bruker skjeldent lang tid på å svare!

Hva er ordrestatusen min?

Hei, hvis du har fått ordrebekreftelse, er ordrestatusen din "mottatt". Dette betyr at vi arbeider med å fylle, bestille, pakke og sende ordren din. Når du får sporingsnummer på epost / sms, er ordrestatusen din "sendt". Dette betyr at pakken er på vei til deg. Hvis du ikke har mottatt sporingsnummer innen 7 virkedager, send oss gjerne en mail ved å svare på ordrebekreftelsen din.

En vare er ødelagt i sendingen min!

Send bilder av boks, varer og vare på mail som et svar på ordrebekreftelsen din. I mailen skriver du om du vil ha ny vare eller redusert betaling. Noen ganger er vi tom for varen, og i dette tilfellet vil du få refundert beløpet for den ødelagte varen. Vi ordner alltid opp etter oss uansett.

Hvorfor tar min ordre lengre tid?

Det hender at pakken tar lengre tid, dette kan være grunnet en vare som er på vei til lager, eller eventuelle feil. I tider med stor pågang vil det ta lengre tid. I mange tilfeller ligger det en bestillingsvare i ordren. Bestillingsvarer kan ofte ta uker å få på lager. Det hender at disse varene blir strøket på grunn av reservasjonstiden på betalinger.

Jeg kan ikke velge Bergen Frakt!

Mindre ordrer vil bli sendt med Bring. Omegnskommunene utefor storbergen blir også sendt med bring. Store ordrer kan bli utkjørt av oss.

Jeg vil bestille til noen i Bergen!

Om du ønsker utkjøring i Bergen men bestiller utenfra, må du legge alt i handlekurven som vanlig. Gå til betaling. Velg "pakke til postkontor". Skriv inn dine opplysninger. Legg deretter inn leveringsadresse. Nå kan du bla opp igjen og velge "Frakt Bergen". Dette fungerer bare på ordrer over 500 kr.

For generelle henvendelser og spørsmål urelatert til ordren din kontakter du oss her.